Tuva

Igår när Emil och jag kom till parkeringen efter läkarbesöket så tittade jag till på bilen som stod parkerad jämte min.
Jag kände igen solskyddet som satt i bakrutan. Det är ett reklamsolskydd för panodil och jag har hittills inte sett nån mer än Nina som har den.
Jag tänkte att det kan ju vara fler som har den så jag tittade in lite diskret i bilen för att se om jag kunde utläsa om det var hennes.
Då fick jag se henne komma och bära på lilla Tuva i sin bilbarnstol.
Jag pratade med henne en liten stund och Emil stod exemplariskt stilla och snällt jämte mig. Det tillhör inte vanligheterna men jag tänkte att han var nog lite stilla eftersom han inte såg så bra.
Nina såg att han hade hjul under sina skor så han lyfte upp ena skon och visade. Det var allt han märktes på hela den stunden när vi pratade.
Imorse sa Emil till Fabian:- Jag träffade Ninas lilla bebis igår på sjukhuset!! Visst gjorde jag det mamma!?!? Jag bråkade ingenting! Jag bara visade mina skor men jag var försiktig. Visst var jag det mamma. Jag bråkade ju ingenting så bebisen blev ledsen ju!!
Det visade sig att Emil hade kommit ihåg så väl att jag hade åkt och hälsat på Tuva själv för att jag var lite orolig för flickans hjärtfel om hon skulle orka med mina stökiga barn.
Nu var han så orolig att stöka jämte Tuva för att det kanske skulle vara farligt för henne. Han är så omtänksam min Emil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0