Uppdatering om Emils nattlarm

Igår kväll gick det ett "falsklarm" vid elvatiden.
Han var uppe och kissade och gick och la sig igen.
Sen var det tyst hela natten.
Klockan tio i sju imorse väckte han mig och sa att det hänt en olycka och då var det ändå dax att gå upp. Han var positiv och jätteglad att han kunde hålla sig ända till morgonen.
Både Emil och jag var ju lite piggare idag med nu när vi fick sova inatt.
Jag frågade honom förut om han vaknade av larmet eller om han märkte själv att han kissade på sig.
Han sa att han hade känt att kisset kom och då väntade han på att larmet skulle gå innan han gick och väckte mig.
Det är positivt att han vaknar av det nu men han har nog missförstått larmet lite. Målet är ju att han ska vakna själv inte att larmet ska tala om för honom när det är försent.
Han kanske kommer behöva larm resten av livet sen.
Jessica sa att Oskar blev torr på tre nätter. Jag får väl hoppas att det går lika bra för Emil.
Förhoppningsvis kan han bli torr på dagtid också på köpet nu. Han är så stor nu att det är pinsamt när kompisarna ser att han har kissiga byxor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0