Vilken morgon

När jag kom till jobbet vid tjugo i nio (jag öppnar nio) så låg det 6 buntar med tidningar utanför dörren.
Det tar mig fem minuter att få in dom och ställa upp dom på stället om jag bara får vara ifred.
Jag kan inte dra ut vagnarna eller nånting annat innnan tidningarna är borta så jag gav mig på dom först.
Naturligtvis glider den första bilen in några sekunder efter jag har låst upp dörren. Det är en "stammis" och han var väldigt medveten om att jag inte hade öppnat än.
Han:- Jaha här kommer jag och stör. Haha. Ja jag ska bara ha cigaretter det går fort. Jag var lite tidig idag. Men du vet hur det är när röksuget sätter in.
Nej jag vet inte hur det är och för mig är det inte "bara" att han ska köpa cigaretter. Först måste jag starta upp kassan. Hämta nycklar och hämta kassalådan och till sist låsa upp ciggarettskåpet.
Jag log som man ska och skämtade lite fast att jag var lite halvirriterad på att inte stammisarna som vet när man öppnar kan visa lite respekt och låta mig sköta mina sysslor i lugn och ro först.
Kunden fick sina cigg och gick. Jag fortsatte med mina tidningar och då kommer den andra stammisen för dan. Han kör upp vid pumpen och ska tanka. Jag springer runt till kassan och sätter på pumpen och kunden kommer in för att betala.
Han:- Varför har ni tagit bort sedelautomaten där ute!?! Jag tankar ALLTID på den på kvällarna och jag har inget kort!!! Hur ska man nu göra för att få bensin på kvällarna!!!!
Jag kunde inte hålla tyst då:- Det kan inte va ofta du tankar då för den togs bort i April.
Han:- Det är i alla fall dålig service!! Jag vet MASSOR av folk som tankar på Jet istället för att dom inte kan tanka med kontanter här!!!
Hur kunde han veta det när han inte ens visste att man inte kan tanka med kontanter på natten??
Jag:- Ja men du kan ju fortfarande tanka med kontanter när vi har öppet.
Han:- Ja jag har inget kort i alla fall. Jag har inte ens en data.
Han var tvungen att få sista ordet.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Vad hade datan med kortet att göra??? Lite trög e jag...;)

2008-09-29 @ 14:57:23
Postat av: jessica

Det är inte du som är trög det var han som ville påpeka att han inte har moderniteter.

2008-09-30 @ 09:00:45
URL: http://fyrbarnsmor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0