Jag funderade häromdan

Jag satt och tänkte på vilken kund och händelse som faktiskt varit det roligaste under mina år på macken och jag kom genast att tänka på en dieselkund.
Han kom in till mig på macken och frågade varför inte dieselpumpen gick att få igång.
Jag tittade ut och kunde inte se en enda bil vid pumparna.
Jag tänkte då att han kanske hade en dunk men inte heller nån sån såg jag till nånstans.
Till slut var jag tvungen att fråga var han gjort av bilen.
"Jag står vid pumpen som är på sidan" sa han då.
Grejen är att det här hände när vi precis hade fått nya pumpar installerade. Dom gamla pumparna hade montörerna ställt på pallar och ställt ner lite hur som helst på baksidan för vidare frakt tillbaka.
Kunden har alltså tråcklat sig in bland pumparna på baksidan och letat upp den gamla dieselpumpen och lyckats få tag i slangen.
Varken kunden eller jag kunde hålla oss för skratt och han sa att han hade tyckte det var märkligt av oss att pumparna stod så konstigt till.
Han skrattade fortfarande när han kom in och betalade dieseln som han hade tankat på rätt pump till slut.

Kommentarer
Postat av: Ann-Kari

Jag kommer aldrig glömma när jag lekte gumman i lådan och de var en kund i butiken :)

2009-08-08 @ 18:36:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0