Våra kvällsplaner höll på att gå åt skogen igår

Jag stängde butiken vid åtta och var hemskt sugen på att se den nya svenska filmen på bio (sommaren med Göran).
Choffe och Fanny hade tagit småkillarna och cyklat med dom hem till Fanny och lagade mat och skulle titta på film som dom hade hyrt på vägen och Nicko lanade hos kompis för en gångs skull så Ronnie och jag var alldeles själva.
Innan jag stängde så bokade jag 2 biljetter till bion ifall dom skulle ta slut.
Både Ronnie och jag var hungriga så efter jag hade hämtat honom åkte vi först till bion för att hämta ut våra biljetter innan vi åkte till Corner. Klockan hade då hunnit bli kvart i nio och bion började kvart över så det började bli lite körigt med tiden.
Vi ringde dit Nicko till Corner så han fick lite mat. Man vet aldrig om dom äter när dom lanar annars.
När klockan var 7 minuter över 9 och jag började bli lite stressad och skulle precis resa på mig för att åka till bion fick jag ett telefonsamtal från Muzo som har gatuköket bredvid oss.
Han hade en kund som hade stoppat in sitt kort och tyvärr hade det fastnat.
Jag försökte förklara för kunden hur han själv kunde försöka få ut kortet med hjälp av en tunn kniv och höll tummarna för att han skulle lyckas och bad honom ringa tillbaka om det inte gick så skulle jag komma ut och hjälpa honom.
Det dumma var ju att nu stod vi ju med 2 betalade biljetter till bion och visste inte om vi kunde gå eller inte.
Till slut när vi hade velat ett par gånger fram och tillbaka åkte vi ner till bion och chansade på att dom skulle lyckas ta ut kortet själva. Annars var det ju bara till att avbryta mitt i filmen och åka i värsta fall.
Vi blev fem minuter sena till filmen och jag satt som på nålar första halvtimmen och trodde jag skulle få gå ifrån men telefonen var som tur var tyst.
Ibland kan till och med jag ha tur tydligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0