Helgen går fort

Igår hade jag så pass mycket kunder att dan gick jättefort. Idag är det inte så jättemycket folk men istället har jag ägnat dan åt att städa. Torkat dörrar och lister och dammat hyllor och sånt tråkigt som jag brukar skjuta på för länge.
Nu känner jag mig färdig. Jag skulle kunna hålla på hur länge som helst men  nu har jag ändå gjort grovjobbet.
Det tråkiga är att torka golven och sen ha kunder som kommer in med sina snöiga skor och klampar ner där jag precis varit.
Man kan också ge sig på att nån kommer in och ska handla just när man satt sig på huk vid nåt krångligt ställe och ska damma.
Det är sånt man får räkna med.
Nu är jag i alla fall klar för idag. Känns som en bra helg så här långt.

Nästa helg ska Ronnie få ge sig på att ha kalas för Emil utan hjälp av mig. Ska bli spännande.
Fabian ska ha party för sina kompisar på lördag kväll och eftersom jag är en slarvig mamma så har jag inte haft kalas för Emil än fast att det gått tre månader. Så nu ska det bli av.
Dom leker inte längre med samma kompisar så det går inte att göra ett gemensamt utan det får bli en intensiv kalashelg istället.
Fabian har bestämt att dom ska äta hamburgare och se på en film och sen avsluta med singstar. Emils kalas blir mer lek. Dom ska göra minipizzor (kul för Ronnie), leka lekar och ha fiskdamm.
Ibland är det en fördel att jobba. Här kommer jag att få stå och kallprata med mina kunder medans Ronnie ska styra upp 10 sjuåringar.
Nu ska jag skaka mig en lunch. Jag har inte hunnit tänka på att äta idag ens.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0