Söndag

Relativt socialt aktiv har jag varit idag tycker jag allt.
Det började med att Ann-Kari och Magnus kom förbi en snabbis. Sen har jag pratat ganska långa samtal i telefonen med Åsa och min pappa och dessutom hann jag med en tvåtimmarsfika hos min bror och svägerska.
Imponerande sällskapsliv för att vara jag en söndag kan jag tycka.
Ronnie har varit på macken och meckat bil så det kanske är därför jag haft behov att prata. Att gå här hemma och endast få prata med barn en hel dag skulle nog göra mig galen.

Jag ska bara tala om också att jag hade en lite underlig dröm inatt. Åsa och  jag skulle av någon anledning göra jättemånga semlor. Vi hade delat upp semlebullarna på två olika brickor och när jag fick se Åsas så upptäckte jag att hennes mandelmassa inte var lika ljus som min utan såg stekt ut och det visade sig vara köttbullar som hon hade mosat till semlefyllning. Jag kan fortfarande tydligt se semlorna framför mig och jag kan säga att det såg fruktansvärt äckligt ut.
Därför vill jag varna alla som kanske nån gång riskerar att bli bjudna på semlor av Åsa att först lyfte lite på grädden för att se vad hon fyllt med innan man tar ett stort bett.
Ett litet tips i all välmening bara.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Man tager väl vad man haver..;)

Men jag bakar ALDRIG semlor!

2009-02-09 @ 10:56:50
Postat av: Fanny

Du bakar för mycket Jessica, säger ju det! Nu börjar du drömma mardrömmar om det också, haha

2009-02-09 @ 16:32:24
Postat av: jessica

Fanny: Jag bakar bara för att ingen av mina barn gör det. Om Choffe skulle ta på sig den uppgiften så skulle ju jag slippa;)

Åsa: Jag tycker ändå att du ska ta patent på dina köttbullesemlor. Dom kan bli en hit:)

2009-02-10 @ 08:02:21
URL: http://fyrbarnsmor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0