Det gick inte fort till macken idag

Jag var fruktansvärt trött imorse (som alla mornar egentligen). Ronnie hade ställt sin klocka på en halvtimme innan min för att han skulle kolla om det hade snöat mycket så han skulle bli tvungen att åka ut och skotta på macken.
Ronnie larm är så fiffigt inställt så han har fem olika signaler som går igång en gång i minuten.
Nu snackar vi inte om några söta små melodier eller ett litet pipande nej det är maxvolym och skrik.
Det är hemska larm att vakna till för mig som bara har en liten låg signal.
Jag är lättväckt men det är inte Ronnie. Jag knuffade på honom och blev argare och argare men jag fick ändå ligga och lyssna på skriket från hans mobil i 20 minuter.
När jag lagom fått honom att stänga av så var det dax för min egen att ringa.
Jag hatar att vakna på morgonen men jag kunde i alla fall fått sova en halvtimme extra och fått vakna till min trevliga signal istället för att bstarta dagen med att bli galen av skrik och skrän.
Jag var måttligt irriterad efter mitt  bryska uppvaknande så när jag kör ut på stora vägen och hamnar bakom en bil som inte kör en kilometer över 60 så var jag mer än irriterad.
Varför ger man sig ut på en väg där det är 100 när man inte vågar köra över 60??
Ta bussen nästa gång då om det är så otäckt att köra i vinterväglag!!
Min dag har börjat bra med andra ord så fortsättningen kan bara bli bättre. Eller??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0