Jag har ingen matfantasi

Jag står varje dag och kliar mig i huvet och undrar vad vi ska ha till middag.
Jag kan tycka det är kul att laga mat om jag bara vet vad jag ska laga och allt finns hemma så igår tog jag mig i kragen och fick ihop en matsedel.
Jag tog hjälp av Ann-Karis och Ronnies fantasi med och det slutade med att jag fick ihop två veckors middagar.
Nu behöver jag bara titta på min planeringstavla varje kväll i två veckor så slipper jag att stå och titta i kylen och bli irriterad för att jag inte tagit fram nåt från frysen och måste åka till affären.
Nu storhandlade jag igår så jag bara behöver komplettera med mjölk och bröd dom här två veckorna.
Idag står det raggmunk på matsedeln. Det var kanske inte lika smart.
Jag älskar raggmunk men eftersom jag river potatisen för hand och vi är sex personer i vår familj så kommer jag att få riva potatis tills fingrarna blöder.
Fort måste det ju gå med annars blir den ju helt brun och äcklig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0