Jag drömde mig bort igår

Jag satt och kollade resor på ving. Min önskan just nu är att få packa in hela min underbara familj i bilen i höst och åka en vecka till ett hotell utomlands och bara koppla bort allt jobbigt vi haft den senaste tiden.
Bara få vara en familj som alla andra.
Helst vill jag hitta ett bra pris på ett all inclusivehotell så vi slipper tänka på mat och sånt och bara kan ligga vid poolen i sju dar och slappa.
Barnen kan gå hämta dricka och glass så fort dom blir sugna och Ronnie kan ligga och titta på badankor och dricka sin kalla öl medan jag läser en bok och dricker cocacola. Drinkar är ju inte min melodi så cola duger bra för mig.
Visst låter det som en dröm?
Jag kollade runt lite och sökte på all inclusive och fick då upp en liten lista med olika hotell. Jag hittade ett som "bara" skulle kosta 26000 för oss (det är verkligen inte dyrt för våran familj).
Det såg mysigt och bra ut och priset gällde endast om vi valde att åka 8 oktober. Andra veckor var det dubbelt upp nästan.
Choffe satt bredvid mig och tyckte också att det såg himla mysigt ut men han ville gärna veta vilket land det låg i.
Det visste jag inte. Jag hade bara gått in på hotellet med bästa pris och ovanför hotellet stod det ett namn på nån stad där det låg men det var inget jag kände igen.
Jag tyckte det kunde vara ett litet äventyr i sig att åka till flygplatsen utan att veta vilket land vi skulle till.
Choffe höll inte med mig så han googlade namnet på staden och fick fram att det var Grekland så nu var den överraskningen borta. Det var ju det som var halva tjusningen tyckte jag.
Vi får se sen när livet återgått till det normala och vi har facit i hand så vi vet om vi ens har pengar till mat så vet vi om vi kan unna oss lyxen med en resa. Tills dess kan jag fortsätta drömma i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0