Det blev ingen promenad igår

Som vanligt gick dagen i 180 så jag kom inte iväg till nautilus förrän vid 7. När jag kom hem därifrån var det nästan 9 på kvällen och då var det ingen bra idé att gå ut och gå med en 7åring som ska till skolan dan efter.
Igår testade jag ett nytt recept till middag som jag hittade. Det hette sjömansgryta. Skivad potatis varvat med stekt nötfärs och lök och sen buljong och en lättöl över allt och in i ugnen. Det blev super gott. Det enda som saknades var en vitlöksdressing till och en sallad och gärna en brödbit så hade det varit rena festmåltiden. Jag måste erkänna att jag faktiskt åt lite av det. Jag hade ställt in mig på 3 veckors pulver till men jag orkar inte det. Jag har gått 5 veckor på pulver nu så det börjar bli segt. Jag ska fortsätta ett tag till men inte enbart pulver. I alla fall dom dagarna då jag ska träna tänkte jag att jag ska äta bara lite mat så jag orkar med att träna. Det blev en enorm skillnad igår med lite mat i magen. Dom andra gångerna har jag nästan stupat efter 10 minuters konditionsträning men igår klarade jag 30 minuter utan att bli så slut. Jag får se. Jag tar det som det kommer. Sätter jag upp för många förbud för mig själv så stupar jag på det. Nån gång ska jag ju börja med mat igen. Det gäller bara att välja rätt mat och den igår var ju extremt fettsnål så det gjorde inget.
Imorgon ska vi på dop. Jag har inte kommit ner till stan än för att köpa doppresent och idag jobbar jag hela dan så det får bli imorgon förmiddag. Jag tror jag vet vad jag ska köpa så det ska nog gå fort. Jag funderar på ett silverarmband som man kan sätta berlocker på. Jag antar att alla kommer med smycken men det är ju en tjej så då passar det bäst.
Det ska bli spännande att rota igenom min garderob sen och se om det finns några kläder som jag kommer i nu så jag slipper komma till dopet i jeans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0