Jag funderar på att hitta på nåt kul i vår

Vi kommer att jobba hela sommaren och antagligen mer än nånsin. Efter macken stänger ska vi börja våra nya jobb med en gång så ledigt blir det inte förrän nästa år nån gång.
Igår satt jag och kollade lite på hotell i Stockholm. Vi har försökt att komma iväg en helg varje år med barnen och bo på hotell i Stockholm och bara ägnat oss åt dom innan sommaren drar igång. I år är det nog mer viktigt än nånsin.
Tyvärr är det väldigt mycket pengar att åka iväg tre dar. Hotell och mat och inträden blir mer än man tror när man räknar på det innan. Det är ju inte kul att snåla heller när man åker iväg så där.
Jag ska räkna på det och kolla upp med personal så jag kan va ledig 3 dar i sträck. Vi gör ju inget annat sen i sommar så det här blir ju våran semester.
Jag blev först sugen på att testa Göteborg för en gångs skull men jag vet ju att vi kan leta oss fram i Stockholm. I Göteborg skulle vi va som yra höns så det är nog ingen bra idé. Dessutom vill ju hela familjen gå en kväll och äta på en mongolisk restaurang som vi besöker varje gång vi är där.
Jag kollade upp teaterbiljetter också eftersom jag tyckte vi skulle göra nåt kulturellt men det la jag ner rätt snabbt. Biljetter till hela min familj gick på nästan 4000 och det tyckte jag att vi kunde ha roligare för.
Det var en teater som heter the producers som jag väldigt gärna skulle vilja se men jag tror det är lite slöseri med barnens biljetter. Dom uppskattar nog inte teater lika mycket som Ronnie och jag skulle göra. Kanske om det bara vore dom stora grabbarna och Ronnie och jag men vi har ju lite småproblem med barnvakt så teatrar blir det nog när barnen flyttat hemifrån.
En gång för flera år sen var pappa och Birthe barnvakt medan Ronnie och jag åkte själva till Stockholm och bodde på hotell och såg mamma mia och det var underbart.
Dagarna på tysklandsfärjan och weekenden i London när Koffe och Nicko var små var inte illa heller.
Men trots det så är det semestrarna tillsammans med barnen som jag blir gladast av att tänka tillbaka på.
Det är nog så att man behöver lite egen vuxentid ihop också antar jag.
Jag har inga problem med att ha barn runt mig hela tiden men nån gång var femte år sådär kan det va läge att andas ut och sova i lugn och ro och sitta ner och äta en middag bara vi två och sånt där. Man blir en mycket bättre mamma då om man unnar sig det tror jag.
Det är inte så lätt i vår familj att lösa det men nu är barnen så stora så det känns inte som att jag har så stort behov av det längre heller. Jag har alltid haft barn så jag vet inget annat.
Först var jag ett barn sen fick jag ett barn. Jag kan ändå inte tro att jag missat nåt. Tvärtom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0