Kan man ha det bättre

Min förmiddag idag var precis så som jag vill ha mina förmiddagar.
Ronnie gick upp med barnen och gav dom frukost och skjutsade till skolan medans jag fick ligga kvar i sängen och läsa min bok.
Vid elva när jag skulle ha börjat jobba bytte Ronnie av Ann-Kari så jag låg kvar i sängen och läste tills dess. Jag hade bestämt mig för att träna idag men på måndagar öppnar dom inte förrän vid tolv och då tyckte Ronnie att han kunde ta kassan några timmar så jag kunde träna istället. Annars hade jag fått göra det efter jobbet och då hade jag nog inte känt för det längre är jag rädd för.
När klockan var en minut i tolv stod jag på nautilus färdigomklädd med min väska med rena kläder som jag skulle duscha och byta om till efter.
Nu blev det inte riktigt så eftersom dom helt plötsligt har stängt av omklädningsrummen för renovering och alla , och då menar jag ALLA, skulle byta om och duscha i samma omklädningsrum. Hur tänkte dom? Som om jag vill byta om och duscha med alla karlar? När jag hade tränat klart och skulle hämta min väska i omklädningsrummet sprang det omkring medelålders män med en handduk runt höften som om det var den naturligaste saken i världen att vi alla delade rum. Män är tydligen lite mer bekväma med sig själva antar jag.
Jag kom ju dit färdigomklädd och åkte hem svettig efter en timme och valde min egen dusch hemma istället.
Frågan är hur länge den här renoveringen ska hålla på. Jag såg inget slutdatum nånstans.
Vid halv två hämtade jag Emil på skolan ( Fabian skulle bli hämtad av sin kusin Kevin) och åkte ut till macken för att byta av Ronnie.
Det är så här min drömmorgon ser ut. Så här ska det va alla dagar om jag får bestämma.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Fegis!! va väl bara att slänga in sej i duschen...:0

2009-03-16 @ 19:40:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0