Morgonpromenad

Jessica och jag tog en promenad imorse. Det blåste om öronen men annars var det jätteskönt. Jag borde göra det oftare men det är så tråkigt att gå själv så det blir inte av. Ska man stå bakom en disk resten av dan så är det skönt att ha fått röra lite på benen innan.
När jag kom till jjobbet förut berättade Ronnie att en kompis till honom hade ringt och sagt att eleverna på Ellen key stod utanför skolan utan jackor och att det var 4 brandbilar där. Jag ringde upp Nicko för att se så det var ok.
Som vanligt var det nån rolig elev som hade satt igång brandlarmet. Det är inte första gången det händer och dom har haft flera allvarliga samtal med eleverna och berättat att det är väldigt allvarligt att göra det men ändå kan dom inte hålla fingrarna i styr. Dom här 4 brandbilarna som står på Ellen keyskolan i onödan kunde ha behövts nån annanstans där det kunde ha brunnit på riktigt. Nu håller jag tummarna för att inte Nicko är inblandad i det här men det tror jag inte han är. 
Dax att ta tag i jobbet och göra nån nytta. Finns inte mycket att göra på tisdagar i och för sig. Det enda som kommer då är tidningar och filmer men dom har redan blivit gjorda så jag får städa och plocka lite och vänta in kunderna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0