Den här dan har gått superfort

Jag har plockat varor och beställt varor och haft kunder precis hela tiden.
Förut kom Muzo från gatuköket upp. Jag har vid nåt tillfälle uttryckt nån slags nyfikenhet för deras turkiska mat och frågat en del.
Han bestämde sig för att stilla min nyfikenhet och bjuda mig på deras populäraste mat i Turkiet. Kräsna jag blev bjuden på nånting som jag inte ens kommer ihåg namnet på.
Det var ris (det tycker jag ju om), tsatsiki (också gott), kycklinklubbor (så här långt gick allt bra). Över allt det här ligger det vita bönor i tomatsås! Var kom vita bönor in i det här? Allt annat var ju gott ju.
Jag petade bort bönorna så gott jag kunde och åt det jag kom åt.
Det var väldigt snällt och omtänksamt i alla fall.
Jag erkände faktiskt att jag inte var så förtjust i bönorna. Risken finns annars att jag får såna matlådor var och varannan dag. Utelämnar han bara bönor så skulle jag gärna ta det andra men det är väl dom som är poängen kan jag tänka mig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0