Fjäder i örat

Det har börjat komma några nya stammisar till oss. Dom kommer dagligen och vad vi kan förstå så hör dom hemma på behandlingshemmet här nedanför.
Den ena killen har Ann-Kari lagt märke till att han heter Kjell har jag för mig om. Han är skum men än så länge har han bara varit trevlig och artig så inget ont om honom. Han kommer ibland flera gånger om dan. Han köper glass och dricka och alltid cigaretter. Varje gång han ska ha cigg ställer han sig och tittar undrande på cigarettskåpet som om han inte kan bestämma sig för vilken sort han vill prova idag. Han tänker och hummar ett tag och till sist säger han:- Ja vad ska jag ta?? Hmm?! Jag tar nog långa röda prince!! Som om han kommit på en ny sort att esta fast det är samma som alla andra dagar. Det här upprepas varje gång.
Han klär sig lite märkligt i trasiga shorts eller tjejmjukisbyxor som det står girl på ändan på. Idag kom han tillsammans med en annan av dom nya killarna som har varit den som jag tyckt var minst märklig men jag har nog bytt åsikt från idag.
Dom kom på en tandemcykel. Kjell iförd sina tjejmjukisar och en långärmad tshirt med rödochvitrandig luva uppfälld på huvudet med ett par solglasögon som han satt så att bågarna var utanför luvan och liksom höll fast luvan så på avstånd såg det ut som en sån där tyggrej som schejkerna har.
Grejen är att idag var det kompisen som var märkligast. Han har aldrig utmärkt sig nåt speciellt tidigare men idag såg jag plötsligt att han hade stuckit in en fjäder i örat. En sån fjäder som finns i kulspetspennor men den här var grövre och längre. Den satt verkligen fast rakt in och petade ut kanske tio centimeter.
Jag ville gärna fråga varför men jag tänkte att han kanske gjort så för att jag skulle fråga och sen skulle han skratta åt mig så jag lät bli trots min nyfikenhet.
Jag tittade efter honom när han gick ut och tänkte hela tiden att nu plockar han nog bort fjädern men inte. Han satte sig på sin tandemcykel med sin kompis Kjell och cyklade iväg.
Varför frågade jag inte för?! Nu kommer jag inte kunna släppa det här förrän jag fått veta vad det var bra för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0