Hur fort kan en magnum smälta?

En herr och fru i 60årsåldern köpte nyss glass. Frun köpte en magnum och herrn en top hat. När herrn skulle betala sa frun att hon bara skulle springa snabbt in på toaletten.
Han:- Men glassen då?! Den smälter ju!
Hon:- Men jag ska bara in lite snabbt.
Han:- Glassen kommer va precis smält när du ska äta den! (med gnällig röst)
Hon svarade inte utan rusade så fort hon kunde in på toaletten. Antagligen stressad för att inte glassen skulle hinna bli helt rinnig.
Han tittade efter henne med en uppgiven min och letade sen desperat efter nåt ställe att förvara den värdefulla snabbsmältande glassen. Han kom plötsligt på den geniala idéen att han kunde möblera om lite i min colakyl som står vid disken och lägga i glassen där. 
Hon höll på att missa den eftersom han redan gått ut utan att upplysa henne om var hennes glass fanns så jag fick ropa tillbaka henne när hon sprang förbi. Antagligen hade hon hela tiden när hon satt och kissade suttit och tänkt på och befarat sig över den stackars glassen. Lättnaden var nog total när hon insåg vilken räddare i nöden hennes man var. Så glad och så lättad har hon nog aldrig förr känt sig. Att se sin glass räddad från den halvminuts smältande som hon hade trott att den blivit utsatt för måste ha varit underbart.
Mycket rådigt ingripande av honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0