Inbrott!!

Telefonen ringde och väckte mig för en timme sen. Polisen ville jag skulle komma ut till macken.
Nån vänlig själ som var ute och gick hörde att det bankade från taket på macken och såg flera personer.
När jag kom ut så hade inte larmet gått men det är ett stort hål i taket. Man ser himlen inne från lagret. Det är ett hål på kanske en halvmeter runt om.
Killen som ringde hade upplevt det som att inbrottstjuvarna hade försökt få tag i honom så han sprang allt vad han kunde härifrån när han hade ringt.
Ingen av dom har hunnit komma in så därför har inte larmet gått.
Nu står jag här med ett enormt hål i mitt tak mitt i natten och vet inte vad jag ska göra. Jag kommer nog inte vara så pigg när jag öppnar kan jag säga. Nu har jag vaknat till ordentligt men när dom ringde förut var jag rätt så dimmig.
Jag får inte gå in i förrådet förräns teknikerna har varit så jag kan inte hämta min växelkassa när jag ska öppna.
Det lär bli en spännande dag idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0