Ingår det impulsivitet i namnet Jessica?

Jessica och jag pratade om igår att vi kanske skulle kunna ta oss en tur till Linköping och busfabriken med barnen när som slutat skolan.
Då trodde jag fortfarande att jag skulle vara ledig idag och jag visste heller inte om att svärmor skulle firas idag. Sist jag hörde nåt om hennes firande så nämndes lördan men det hade ändrats utan min vetskap så jag blev lite snopen när Ronnie plötsligt sa det igår.
När allt blev uppochner idag så glömde jag för ett tag bort Linköpingsdiskussionen men det hade som tur var inte Jessica gjort. Hon ringde mig på jobbet och frågade hur vi skulle göra och eftersom vi har lite problem med våran impulskontroll så bestämde vi oss raskt för att åka så fort Choffe kommit för att byta av mig.
Halv två satt vi då i bilen med fem glada barn och begav oss till alla busglada barns paradis.
Närmare tre timmar tillbringade vi i varsin röd klippansoffa. Ätandes bokstavspommes och slappade. En perfekt fredageftermiddag tycker jag. Att kunna slappa och frossa samtidigt som man är en populär och bra mamma är inte dåligt.
Barnen var nöjda när vi åkte därifrån och dom var till och med relativt medgörliga en snabbsväng på IKEA och en lika snabb sväng på Ica Maxi.
Emil fick nya skor och jag fick en picknickkorg.
Nu har jag svårt att komma till ro och gå och lägga mig. Antagligen kommer jag svära över mig själv imorgonbitti när klockan ringer så jag får be Nicko och hans lanarkompisar (6 kompisar med datorer fick han in i sitt lilla rum) att sänka ljudet så jag kan få några timmars sömn innan macken ska öppnas igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0