Jag fick sluta tidigare än beräknat igår

Choffe kom och bytte av mig vid halv två. Egentligen var det min heldag men jag var så otroligt trött så jag var jättetacksam att få lämna macken.
Jag hade lite konfirmationspresenter att köpa så barnen och jag åkte ner till stan. På guldfynd hittade jag ett jättegulligt halsband med en blomma i silver som jag till att börja med tänkte mig till barnens kusin Natalies konfirmation nästa helg och två underbara porslinsänglar som jag själv blev kär i till min kusin Julia till imorgon.
Nu blev det inte riktigt som jag hade tänkt mig för när jag skulle visa änglarna för Ronnie så kunde jag inte förmå mig att ge bort dom så jag tog dom själv och beslutade mig för att ge halsbandet till Julia och hitta nåt annat till Natalie.
Jag har en liten förkärlek till änglar men jag är inte lika säker på att Julia har det så dom hade kanske inte varit så lämpliga till henne. Det intalade jag mig i alla fall för att jag skulle få ta dom själv. Hon kanske inte gillar silverblomhalsband heller men det är inte lätt för mig att handla presenter till 15åriga flickor när jag själv bara har huset fullt av pojkar jämt.
När vi ändå var på stan passade vi på att gå till Lindex och handla varsin snyggtröja till Fabian och Emil tills imorgon och dessutom fick dom välja varsin tuff tshirt med.
Efter det blev det lunch/middag på mcDonalds innan vi köpte en liten chokladask och fikabröd och åkte till sjukhuset för att hälsa på min farmor.
Farmor mådde definitivt inte speciellt bra fast att hon själv gärna ville påskina det. Vi blev bara kvar en halvtimme och fika var inte att tänka på. Hon var totalt utmattad och försökte hela tiden att hålla skenet uppe så till slut tyckte jag att hon behövde vila och tog med mig barnen och åkte hem. Barnen kände på sig att det inte var läge att busa för en gångs skull så dom satt knäpptysta på en stol hela halvtimmen och pratade med väldigt låga röster. Det kändes jobbigt att se farmor så medtagen. Hon har varit pigg och alert hela mitt liv och knappt haft en förkylning så det är inte likt henne.
Nu hoppas jag att det vänder snabbt så hon kommer på benen igen. Efter hennes relativt stora operation vid den åldern så tar det väl på krafterna antar jag. Läkarna skulle ta några prover på henne igår för att se om det var nån infektion som spökade så jag ska ringa lite senare och se om dom kommit fram till nåt.
Resten av min kväll tillbringade jag med att ligga i min soffa på altan med en tidning och läsa och slumra om vartannat. trots det så känner jag mig inte piggare idag så ikväll efter jobbet blir det väl soffläge igen så jag kommer ifatt nån gång och kan börja känna mig lite pigg igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0