Mycket uträttat idag

Jag bytte min lediga dag igår till att vara ledig idag istället eftersom barnen hade studiedag idag.
Förmiddan slappade jag. Alla barn utom Choffe var hemma. Dom små hade ledigt och Nicko tog sig ledigt. Skolk skulle det antagligen kallas för om det var ett annat barn. Ett sånt barn som har normal skolplikt men nu är inte Nicko ett sånt barn så han har andra regler än dom tydligen.
Vid halv två hade jag träff med mäklaren och Muzo som hyr tomt av oss. Jag hatar såna möten så jag satt mest tyst. Jag är ingen bra försäljare. Skulle jag bestämma priset skulle det väl bli gratis men då kan nog banken bli lite tjurig så jag får låta mäklaren sköta snacket. Muzo fick gå efter tio minuter men mig släppte hon inte iväg förrän efter en halvtimme. Hon ställde frågor som jag absolut inte kan svara på.
Efter att ha svettats klart där gick jag in en snabbis på Lindex och köpte mig ett par shorts.
På din sko hittade jag ett par träskor som skulle vara perfekta för mig. Jag provade dom länge och väl och bestämde mig till slut för att köpa dom.
Jag ställde mig som nummer tre i kön men nummer ett var så sölig att jag gav upp. Det skulle mätas i skor för att se om dom olika modellerna som hon hittat var lika stora invändigt i samma storlek och gummistövlarna hon skulle köpa var lite spruckna upptill på skaftet på den ena stöveln så det gick inte. Dessutom skulle hon reklamera ett par skor som hon inte hade kvittot kvar till. Jag gav upp väntan och beslutade mig för att risken att få parkeringsböter var inte värd skorna.
Jag får se om dom finns kvar nästa gång jag kommer till stan.
Vid tre var jag hemma igen och snabbplockade lite i en timme. Hängde tvätt, vattnade blommor och annat tråkigt som måste göras innan jag slängde in alla grabbarna i bilen för att åka till tandläkaren med dom.
Alla fyra brukar få gå vid samma tillfälle. Oftast får vi komma efter fyra på eftermiddagen och jag kan slå vad om att det är för att dom inte vill ha mina huliganbarn tillsammans med vsina andra kunder. Dom river väntrummet den korta stund vi är där så dom tycker nog det är skönt när det är gjort för den här gången.
Alla fyra fick flourbeläggning på tänderna och tandläkaren sa till om att inte äta på en stund. När vi kom ut därifrån kom barnen fram till att dom absolut ville ha mcDonalds och jag gav efter. Flouret skulle torka i en kvart sa tandläkaren och det tar ju en stund att få maten tänkte jag.
Ronnie ringde och ville ha ut delar till en bil till macken så det blev lite stressätande. På en halvtimme var vi på väg ut igen och vem mötte vi i dörren då om inte tandläkaren! Han flinade när han såg oss och sa "det blev lightdricka nu hoppas jag?".
Sen blev det till att skjutsa Choffe till Fanny och tillbaka över hela stan igen för att hämta bildelarna och till slut ut till macken med dom.
Väl på macken så skulle inte Nicko åka med mig hem utan han stannade hos Ronnie och jag åkte hem för att möta upp min mamma. Vi åkte i mammas bil till blomaffären och köpte blommor till min farmor.
Hon blev jätteglad över att få främmande oväntat. Tror jag i alla fall. Hon verkade glad. Vi hade med oss kakor och barnen var utanför och lekte mest hela tiden. Dom kom bara inte för att äta sitt fika och för att berätta att det var några barn i Choffes ålder som bråkade utanför. I blomaffären var dom helt galna men så fort dom kom hem till farmor verkade dom förstå att dom skulle visa hänsyn.
Vi kom hem därifrån strax innan nio och barnen gick och la sig med en gång. Några minuter senare ringer Ronnie och säger att han inte har några nycklar till macken med sig så han kan inte åka hem förrän jag kommer ut med ett par.
Det blev till att sätta sig i bilen igen och lämna nycklar.
Jag hade fantiserat om att den här dan skulle ägnas åt att sittauppkrupen med en bok i en soffa 90% av dan men nu är det försent för det. Nu är det dax för sängen. Imorgon börjar både Ronnie och jag vid sju så barnen ska väckas och skjutsas till skolan tidigt.
Det här var min dag i korthet. Längre version än så blir det inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0