Nicko och Choffe gör sjukhuset osäkert idag

Nicko ska till ögondoktorn idag och göra ögonbottenröntgen. Jag jobbar heldag och Ronnie har jobb upp över öronen på Mekonomen så ingen av oss kunde följa med honom.
Choffe skulle ändå va hemma från skolan idag så han följer med istället.
Nicko har aödrig varit på ögonmottagningen så jag får hoppas att dom med gemensamma krafter hittar rätt. Jag skickade med dom pengar så dom kan gå och fika medans dropparna tar hand om pupillerna i 40 minuter. Det brukar alltid jag och Emil göra och det är den enda roliga stunden på hela sjukhusbesöket så det är bäst dom också får göra det.
Nu väntar jag på samtalet med ett resultat av röntgen så jag får se om ögonen är som dom ska. Det finns ju alltid en risk med synen när man har diabetes så därför görs den här undersökningen med jämna mellanrum för alla diabetiker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0