Ronnie jobbade övertid igår

Han ringde mig vid halv fem igår eftermiddag och pratade väldigt snabbt och osammanhängande om nån tjejkväll och barnen och jobb men jag kunde först inte reda ut vad han ville ha sagt.
Det visade sig att Mekonomen skulle ha "tjejkväll" efter dom stängt där tjejer som anmält sig fick komma och få råd och tips om bilen och sånt och då var alla killarna i verkstan också tvungna att jobba. Ronnie hade inte riktigt uppfattat det innan så plötsligt när han skulle hämta barnen så fick han inte gå hem.
Choffe är som alltid en räddare i nöden och ställde upp på att passa sina syskon tills jag kom hem. Annars hade dom fått komma till mig på macken i några timmar.
Ronnie kom inte hem förrän vid nio igårkväll så imorse var han bra trött.
Min reservdel till matberedaren kom igår. När Ronnie hade ätit sin mat på kvällen satte han ihop den åt mig och den fungerar klockrent igen. Jag hade lovat Ronnie raggmunk när han satte ihop den men jag hade inte räknat med att han skulle göra det klockan tio på kvällen så jag höll inte mitt löfte igår.
Nu måste jag ta reda på vad killen som hjälpte oss med reservdelen heter så jag kan skicka nåt tackkort eller nåt till honom. Verkstan vi ringde till har ingenting med försäljningen av apparaten att göra så dom har inte fått ett öre i förtjänst men ändå tog han sig tid och besvär att leta reda på delen och sen skicka den kostnadsfritt till mig. Det kallar jag bra service. Hade jag bott i Stockholm och ägt massor av hushållsmaskiner så hade jag lämnat in alla reperationer till den killen men nu är ju tyvärr inte fallet så. Därför får det bli ett tackkort med en lott eller nåt istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0