Så sjukt mycket snö!

Var kommer all denna snö ifrån? Jag lovade barnen att vi ska göra lite julgodis idag men frågan är om vi ens kommer till affären.
Plogbilen var här nån gång i natt och plogade upp en jättevall utanför och han som körde var nog full eller trött eller nåt för för han har kört en meter utanför staketet så det är helt omöjligt att skotta bort allt nu. Dessutom har det hunnit snöa massor till efter dom plogat så vägbanan är inte körbar än i alla fall.
Det är vid såna här tillfällen jag blir påmind om varför jag hatar vintern så mycket.
Jag hade dessutom planer på att ta mig ner till stan på julskyltning idag och leta efter vinterjacka men dom planerna blir nog också lagda på is ( eller snö rättare sagt ).
Det ser ut att bli en dag i soffan med mysbyxor och en bok istället. Vilken tur att jag jobbar så nära att jag kan gå till jobbet imorgon ifall dom inte plogat då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0