Göteborg

Jag och Ronnie var i Göteborg och såg Robert Gustavsson förra helgen.
Jag köpte biljetterna på blocket och fick dom via mail av säljaren så chansen att bli lurad var stor. Hade dom belat kunde dom sålt samma biljetter till hur många som helst och då är det dom som kommer först som kommer in. Det finns en streckkod på biljetterna man skriver ut och den kan bara dras en gång naturligtvis men man kan ju dra ut hur många som helst.
Jag försökte intala mig att även om jag blev lurad på teatern så var det ändå skönt att få komma iväg men i ärlighetens namn skulle jag blivit fruktansvärt besviken om vi inte kom in.
Vi tog ledigt efter lunch och åkte direkt. Vi tog ganskav god tid på oss och hann med både fika på vägen och middag på hotellet innan det var dax att åka till teatern.
Jag var sjukt nervös när jag räckte fram biljetten men dom bara drog den och släppte in mig.
När vi precis kommit innanför skulle jag precis andas ut när nån tog tag i min axel och sa högt: VAD GÖR DU HÄR!!
Jag trodde jag skulle svimma. Övertygad om att det var nån vakt som skulle säga att nån redan gått in med våra biljetter.
När jag vänder mig om ser jag min jobbkompis Ginger och hennes familj.
Jag visste att hon hade tagit ledigt men jag hade inte en aning om att hon skulle till samma ställe som vi.
Teatern var bra och det blev många skratt.
På lördag morgon tvingade jag upp Ronnie vid åtta så vi kunde gå ner och avnjuta den underbara frukosten för att sen åka till Ullared.
Vi kom fram till GeKås vid elva och då var det tråkiga köer och inte en parkeringsplats nånstans. Jag stod i kö medan Ronnie letade efter nånstans att göra av bilen. Till slut backade han upp den på ett berg.
Väl inne i butiken fick man verkligen slå sig fram. Jag kom på att det inte är en toppenidé att åka dit lördagen efter både lön och barnbidrag i september då hela Sverige ska köpa vinterkläder på en gång.
Den enda gången Ronnie blev lite irriterad på sin fru under våran myshelg var just på inne på GeKås.
Jag råkade tappa bort honom vid barnböckerna. Jag skulle kolla efter en bok till Fabian och trodde inte att Ronnie följde efter mig. Jag trodde han hade gått till elektronikavdelningen eller nåt annat larvigt så jag fortsatte shoppa ett tag till.
Efter ett tag hade jag famnen full och behövde lasta av mig i kundvagnen som Ronnie hade så jag försökte få tag i honom, men han hade ingen täckning på sin mobil.
Smart som jag var gick jag då till kundtjänst som ligger på andra sidan varuhuset och bad dom ropa på Ronnie. Efter en stunds väntan kom han ångande med kundvagnen och såg ganska småirriterad ut.
Kanske inte småirriterad utan snarare vansinnig. Han hade hört mig säga att jag skulle till barnböckerna. Som den lydiga man han är så tog han sig fram dit och när jag inte var där ställde han sig och väntade på mig. Han tänkte att nån gång borde jag ju fatta att det var dit han gick så han stod och väntade på mig i en och en halvtimme.
Efter alla dessa år ihop borde han veta att jag inte tänker så. Jag är hetsig och impulsiv. Jag stannar inte upp och tänker logiskt i ett sånt läge. Jag shoppade ju för guds skull!!
Även att jag egentligen inte skulle ha så mycket så blev det ändå en hel kundvagn full.
Det blev kläder till barnen, gardiner och annat roligt.
På hemväg stannade vi i Värnamo och åt på Max.
Choffe passade sina syskon så vi visste dom var i goda händer så vi behövde inte göra oss nån brådska hem.
Vi hade i alla fall en helt underbar helg trots incidenten på GeKås.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Han borde ju ha lärt sej stackarn... Men annars lät det ju som ni hade en mysig helg!!

2010-10-05 @ 20:24:24
Postat av: MOSTER

Jessica !

Bra att ni hade det så skönt i G-borg !

Kan också tänka mej hur du for omkring på GeKås !!

Kul att du börjat skriva igen , jag har saknat det !!!

Kram

2010-10-05 @ 22:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0