Helt slut är jag idag.

Det har varit en fruktansvärt jobbig arbetsdag idag. Sista passet höll jag på att stupa men det gick trots att det blev en timmes övertid. Jag håller nog på att bli gammal för hade det varit för tio år sen eller nåt hade jag baraq fnyst och bett om mer jobb.
När jag kom hem var ingen av mina söner hemma så nu sitter jag i sofan och försöker samla krafter.

Snart fyller min minsta charmknutte 9 år och det är det enda han pratar om. Han blir helt till sig så fort jag nämner hur många dar det kvar och bara fnittrar och pratar om vad han önskar sig och hur hans kalas ska vara.
Konstigt att inte jag fick känna mig lika uppspelt när jag fyllde. Man tappade det nånstans på vägen.
Jag vet inte mellan vilka födelsedagar men det var nog när man fick barn som det blev som mest ointressant med sin egen födelsedag. Bara känslan att få se sina barns förväntan inför den stora årsdagen och se glädjen om man lyckas ge dom det om önskar sig slår allt annat.
Problemet blir bara att ju större dom blir ju svårare blir det att köpa nåt. Emil är lätt än så länge men dom andra har jag problem med.

Snart kommer nog Emil hem så vi kan planera vidare om hans stora dag men tills dess ska jag läsa lite i min bok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0