Choffe på väg att bli vuxen :(

Ok jag får väl medge att han varit vuxen ett tag men nu är han på väg att löämna boet och det svider. Tur ändå att man har fler söner kvar sen men när det är Emils tur kommer jag gråta blod.
Idag köpte vi en kombinerad kyl/frys och en spis till Choffes lägenhet men det gick inte så bra som jag hade tänkt. Vi hade sett framför oss hur vi skulle åka med vitvarorna till lägenheten medan Choffe jobbade och bara skjuta in dom på deras plats och allt skulle se perfekt ut. Ack vad jag bedrog mig.
Vi drog ut den gamla spisen och hittade där en antik gammal sladd som Ronnie efter mycket suck och stön lyckades klippa av men när den nya skulle på plats visade det sig vara helt kört. Inget passade så vi sköt in spisen utan att koppla in den och bestämde att vi får ta dit en elektriker senare. När vi skulle skjuta in spisen kom nästa surprise. Skåpen är av gammal modell och när dom byggdes var tydligen inte människor så långa. Nu har vi alltså en spis som inte är inkopplad och som dessutom är tio centimeter högre än diskbänken och inte nog med det så var det inte standardmått på bredden heller så vi har ett glapp på varje sida på flera centimeter.
Med den besvikelsen i sinnet tänkte vi att kylen blir ju kul att skjuta in och se hur fint det blir i alla fall. Ack vad jag bedrog mig igen. Kylen var något högre än den förra så överskåpet kunde vi bara glömma. Inga problem tänkte vi då. Det får bli ett nytt skåp men då kom nästa överraskning. Sladduttaget satt för långt ner så gallret på baksidan av kylen gick emot. Vi kunde alltså inte putta in den så långt som vi skulle.
Ingenting blir nånsin som jag vill så jag borde vara van men det här är löjligt. Vi visste att spisen inte skulle passa på bredden så det hade vi planerat för men resten är ju löjligt ju.
Jag var emot innan när Choffe sa att han skulle köpa nya skåp till köket men nu verkar det plötsligt som en ganska bra idé. På måndag ringer vi en elektriker som komma och kolla elen och på lördag blir det Ikea.
Det enda positiva med att allt i den här lägenheten verkar dra ut mer på tiden än vi från början trodde är att vi får ha kvar sonen hemma ett tag till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0