Tankvärt

Nu har jag tittat på både Sofias Änglar och Den hemlige miljonären. Det är då man förstår hur bra man egentligen har det.
Att det finns så mycket fattigdom och misär även i Sverige är nåt man ofta glömmer.
Jag ska absolut sluta gnälla över småsaker. jag kan betala alla mina räkningar, har mat på bordet, tak över huvet, friska barn och kan hitta på lite roliga saker med barnen med jämna mellanrum och sista men absolut inte minst så har vi massa kärlek. Vi har det så bra!!
Det som tog mig hårdast var när dom berättade att familjen i Sofias änglar hade det så dåligt ställt att dom inte ens hade kunnat betala räkningen på gravstenen till deras döda son. Det måste göra så ont att inte ens kunna göra den enda sista saken till sitt barn. Att få vända på varenda krona är inte lätt. Att aldrig få unna sig lite vardagslyx.
Nu ska jag gå och lägga mig och tänka alla lyckliga och tacksamma tankar så jag orkar gå upp till mitt underbara jobb imorgon.
Kanske blir det också en sväng till bokrean efter jobbet. Jag var lite småsugen på att åka dit vid tolv inatt när den börjar men då blir det nog inte kul att jobba sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0